Klachtenreglement

Over Ons

Klachtenprocedure van Ariane Zorg

Uiteraard doen wij er alles aan om de zorg zo goed mogelijk en naar jouw tevredenheid uit te voeren. Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Wij bieden je daarom drie mogelijkheden om je klacht bij ons kenbaar te maken.

1. Melden bij medewerker van Ariane Zorg

Als je een klacht hebt kun je dit direct melden bij één van onze medewerkers. Deze zal de klacht met jou bespreken en samen met jou naar een oplossing zoeken. Kom je er samen niet uit, dan kun je de klacht schriftelijk indienen bij de directie van Ariane Zorg door een mail te sturen naar info@arianezorg.nl. Er wordt dan binnen 10 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. De directie zal met jou in gesprek gaan over je klacht met als doel deze naar tevredenheid op te lossen.

2. Externe, onafhankelijke, onpartijdige klachtenfunctionaris

Is je klacht onvoldoende opgelost, of duurt de afhandeling van jouw klacht langer dan zes weken, dan kun je je klacht indienen bij de externe klachtenfunctionaris van Ariane Zorg. De klachtenfunctionaris zal je advies geven met betrekking tot de indiening van een klacht en kan jou eventueel bijstaan bij het formuleren van de klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing te komen. Het doel is om klachten zoveel mogelijk in een vroegtijdig stadium gezamenlijk op te lossen zodat een formele (schriftelijke) klacht wordt voorkomen.

De klachtenfunctionaris is onpartijdig en spreekt geen oordeel uit over de klacht. Uiterlijk 4 weken na ontvangst van de klacht brengt de klachtenfunctionaris advies uit. Het advies bevat aanbevelingen aan de beklaagde en/of klager om de klacht op te lossen en in de toekomst dergelijke kolachten te voorkomen. De klachtenfunctionaris kan afwijken van deze termijn als partijen nog met elkaar in gesprek zijn om de klacht dor bemiddeling op te lossen.

U mag uw klacht ook direct voorleggen aan de klachtenfunctionaris zonder melding bij de zorgaanbieder.

Meer informatie over het indienen en de afhandeling van een klacht kunt u lezen in het klachtenreglement. Deze kunt u opvragen bij Ariane Zorg of inzien op www.verenigingspot.nl/klachten

U kunt een klacht bij de klachtenfunctionaris indienen per mail: klacht@verenigingspot.nl of per post: Vereniging SPOT, t.a.v. de klachtenfunctionaris, Lange Voorhout 58, 2514EG Den Haag, telefoonnummer: 035 542 7517.

3. Geschilleninstantie

Als het niet lukt om met behulp van de klachtenfunctionaris tot een oplossing te komen van uw klacht, dan kunt u een formele klacht indienen bij Stichting Zorggeschil (m.u.v. klachten over Wmo-ondersteuning). Dit is een erkende geschilleninstantie voor Zorg en Welzijn. Ariane Zorg is als lidorganisatie van SPOT collectief aangesloten bij deze instantie. Ook hier is de afhandeling van de klacht kosteloos voor de klager, de kosten van eventuele inzet van een adviseur zijn voor u.

Meer informatie leest u op www.zorggeschil.nl.

 

 

Heeft U Hulp Nodig?

Onze specialisten vertellen u graag meer over onze dienstverlening. Neem vandaag nog vrijblijvend contact op voor meer informatie.

Aanmelden voor Zorg
  1. Vul het formulier in
  2. Persoonlijk gesprek: Wij bellen u voor een grondige bespreking van uw behoeften.
  3. Zorg op maat: Samen vinden we de juiste zorgoplossing voor u.
Vul Jouw Gegevens In